Kupujmy polskie produkty – akcja Stowarzyszenia PEMI wystartowała na Mazowszu
Wpisany przez BKJ   



Dzisiaj w województwie mazowieckim ruszyła kampania, mająca na celu uświadomienie Polakom korzyści, wynikających z kupowania polskich produktów. To część ogólnopolskiej akcji, w której organizator – Stowarzyszenie PEMI prowadzące inicjatywę '590 powodów, dla których warto kupować polskie produkty” – będzie edukować Polaków, w blisko 1000 sklepach Społem w całym kraju.



Tysiące plakatów

Kampania będzie trwała od 22 października do 22 listopada. W tym czasie, w wybranych punktach Społem w Warszawie, Płocku, Siedlcach, Pruszkowie, Garwolinie, Legionowie, Wyszkowie i Ostrołęce zostaną rozwieszone plakaty edukacyjne. Za ich pośrednictwem konsumenci dowiedzą się w łatwy sposób, jak pieniądze wracają do polskiej gospodarki, gdy klienci sięgają po polski produkt. – Świadomość polskich konsumentów w tym temacie jest bardzo niska. Poprzez jasne i proste komunikaty, za pośrednictwem plakatów, chcemy zwrócić ich uwagę na fakt, iż wybór polskich produktów bezpośrednio przekłada się na życie każdego z nas. Polacy, w przeciwieństwie do Niemców czy Francuzów, nie szukają w pierwszej kolejności rodzimych produktów na półce. My chcemy to zmienić, nauczyć  Polaków rozpoznawania polskich produktów po kodzie kreskowym rozpoczynającym się od 590 i informacji o kraju pochodzenia. Pragniemy też sprawić, by Polacy chętniej wybierali polskie produkty niż ich zagraniczne odpowiedniki – mówi Mirosław Januszewski, prezes Stowarzyszenia PEMI.  Największy nacisk w komunikacji będzie położony na fakt, iż kupując polskie produkty, bezpośrednio wpływamy na kondycję rodzimych firm i zwiększanie zatrudnienia.


Listy zakupów dla każdego

Poza plakatami, każdy klient, robiący zakupy w uczestniczących w akcji sklepach Społem, otrzyma przy kasie ulotkę. Ma ona formę listy zakupów, na której można przed zakupami wypisać produkty do kupienia. Na jej odwrocie znajduje się instrukcja, która pomaga rozpoznać polski produkt. – Zależy nam, by konsumenci zabierali tę ulotkę do domu, pokazywali domownikom, a także mieli ją przy sobie przy kolejnych zakupach. Chcemy utrwalać komunikat i edukować od podstaw. Pragniemy nauczyć, by każdy konsument przy sklepowej półce zwracał uwagę nie tylko na cenę, ale i pochodzenie produktu – dodaje Januszewski. Na potrzeby akcji przygotowano  200 000 takich ulotek.


Czym jest nowoczesny patriotyzm

Zaplanowana jest również szeroka akcja w mediach. Stowarzyszenie przygotowało materiały informacyjne, które będą dystrybuowane szczególnie w okolicach 11 listopada. – Dzień Niepodległości to świetny moment by mówić o tym, jak powinniśmy postrzegać nowoczesny patriotyzm. Wspieranie rodzimej gospodarki, w zglobalizowanym świecie, to jedna z głównych kwestii, jaką powinien mieć na uwadze każdy, kto chce wspierać kraj – dodaje Januszewski. Stowarzyszenie pragnie wzbudzić dyskusję na temat pozycji polskich firm, ich konkurowania z zagranicznymi przedsiębiorstwami, a także postrzegania rodzimych producentów przez konsumentów.


Polski Społem


W akcję zaangażowana jest bardzo mocno sieć sklepów Społem. Nie wynika to z przypadku, gdyż to  najstarsza i największa polska sieć handlowa. Działa od 150 lat i skupia ponad 4 tysiące punktów w całym kraju. – Temat poruszony przez Stowarzyszenie jest bardzo ważny. Polacy od wieków potrafili handlować , ale globalizacja rynków, zabija w nas poczucie, że kupując polskie produkty pomagamy sobie. Należy prowadzić permanentną edukację społeczeństwa w tym zakresie. U Niemców i wielu innych nacji jest to wykształtowane przez wieki. Z tego powodu, jako polska sieć nie mieliśmy wątpliwości angażując się w tę akcję i udostępniając powierzchnie w sklepach – mówi Ryszard Jaśkowski, zastępca Prezesa Zarządu Społem.

Akcję w Społem wspierają polskie firmy: Browar Kormoran – producent regionalnego piwa, Solbet – producent betonu komórkowego, Wieś Polska – producent wędlin, Termisil – producent szkła żaroodpornego i marka Dafi – filtry do wody.